
Sp-Koti Lammi
Yhteystiedot
Mommilantie 2
16900 Lammi
Puhelinnumero: +358 40 521 2245
Sähköpostiosoite: lammi@spkoti.fi
Aukioloajat
ma–pe klo 9–16 sekä sopimuksen mukaan
Yritys
WM Kiinteistönvälitys LKV, 2844938-7
Tämän sivun sisältö
Ammattitaitoista kiinteistönvälityspalvelua
Oman asunnon hankinta on eräs tärkeimmistä ja suurimmista tapahtumista. Luotettavan ja asiantuntevan välittäjän kanssa sekä ostaminen että myyminen sujuvat turvallisesti ja vaivattomasti. Palveluumme kuuluu huoneistojen ja kiinteistöjen sekä loma-asuntojen välitys, asuntojen ja toimitilojen vuokraus sekä arvioinnit ja kauppakirjojen teko. Kaikki tämä pitkän kokemuksen ja hyvän ammattitaidon tuomalla varmuudella. Toimistomme sijaitsee Lammin keskustan parhaalla paikalla, Lammin Säästöpankin(Avautuu uuteen ikkunaan, Siirryt toiseen palveluun) talossa.
Toimialueemme on laaja muodostuen Hämeenlinnan kaupungin itäosista (mm. Lammi ja Tuulos) sekä siihen rajautuvista kunnista (Asikkala, Hausjärvi, Hämeenkoski, Padasjoki, Pälkäne). Toki muuallakin toimitaan, mm. Lahti, Hollola ja Hämeenlinnan kaupunkialue ovat tuttua seutua.

Ollaan yhteydessä!
Autamme sinua kaikissa asuntoasioissa. Jätä yhteystietosi, niin palaamme asiaan tuota pikaa.
"*" näyttää pakolliset kentät
Kaikki arvostelut
Koko prosessi sujui mallikelpoisesti. Lisäksi erittäin hyvä asiakaspalvelija.
Yhteydenpito ja informointi oli mukavan runsasta. Kaikki tarvittava tieto ja apu saatiin
Koko prosessi, välittäjä tunsi todella hyvin alueen ja tiesi hintatason. Hän opasti meitä myyjiä kaikessa, mihin omat tietomme eivät riittäneet.
Asiantuntevaa, käytännönläheistä ja ystävällistä asiakaspalvelua. 100/100
Komunikointi, ohjausta ja yhteydenotto
Palvelu ja asioiden sujuvuus.
Ajan tasalla pysyminen eli tiedottaminen.
Myyntikohteen myyntiä valmistelevat toimet oli hyvin tehty, kiinteistön tiedot ja paperit hyvin esillä, myyntitilanteessa ei ollut epäselviä asioita, kohteen myyntiaika oli erittäin lyhyt.
No, Timon kanssa asiat hoituu mutkattomasti ja ammattitaidolla
Erittäin hyvää palvelua Timolta. Kiitoksia paljon!
viestintää ja tukea
Nopeasti pääsi esittelyyn katsomaan mitä haluttiin. Kaikki hyvin.
Koko kokonaisuus sujui erinomaisesti ja asiantuntevasti.
Nopeus tiedottamisessa ja sujuva asiointi. Palvelu oli erinomaista. Hekilökohtainen tilanne ja toiveet tulivat hyvin huomioon otetuiksi.
Esittely ja asiallinen henkilö
Asioinnin käynnistyminen, yhteydenpito, nopea lopputukseen pääseminen ja sen jälkeen asioiden järjestely
Paikallinen vahva asiantuntemus, hyvä vuorovaikutus välittäjän kanssa.
Kaikki oli sujuvaa ja vaivatonta.
Asunto meni nooeasti kaupaksi. Lisäksi kauppojen sopiminen ja käynnit jne sujuivat hyvin.
Kokonaisuudessaan kaikki.
Yhteistyö kaikkinensa oli sujuvaa ja inhimillistä. Välittäjä toimi etujemme mukaisesti.
Talo meni suht nopeasti kaupaksi. Asioiden hoitaminen oli sujuvaa ja sukkelaa. Erityisen hyvin ja yksityiskohtaisesti oli laadittu kauppakirja liitteineen.
Yhteydenpito, joka oli lisäksi erittäin avuliasta vuokralaisen näytölle tulon yhteydessä. Lisäksi välittäjä oli alansa ammattilainen ja hänellä oli paikallistuntemusta, mistä oli iso apu.
Tapaamisten järjestely sujui oikein hyvin niin asunnon katseluun kuin sopimuksenkin tekemiseen. Katselun aikana tehdyt huomiot otettiin hyvin huomioon ja välitettiin eteenpäin hoidettavaksi ja sain myös kaiken tarvittavan tiedon siinä sivussa. Oikein tyytyväinen lopputulokseen.
kaikki ok, hienosti hoidettu
Asiantunteva prosessinhoito alusta loppuun.
Tiedotus pelasil
Asiallinen ja täsmällinen palvelu ja viestien vaihto. Myös huomaavainen.
Esittely , kuvat , keskustelut ,yhteydenotot , kaupan toteutus . Olemme hyvin tyytyväisiä
Asiallinen työote välittäjällä.
Kaikinpuolin sujui hyvin mökin myynti.
Kaikki sujui alusta lähtien erittäin hyvin
Myynti sujui hienosti vankalla ammattitaidolla ja kiinteistö saatiin myytyä todella nopeasti.
Myyntiesite ja kohteen tiedot asuntoesittelyssä. Kauppakirjan sisältö kertoo myöskin talon 100 vuoden antamia erityispiirteitä mm . Että ostajien tulee huomioida kohteen ikä. Väälittäjän hyvä ihmistuntemus , eli miten ostaja kohdataan.
Myyjä oli todella hyvä, asiantunteva ja rento!
Yhteydenpito ja asioiden vaivaton ja sujuva hoito. Timo huolehtii asioista kokonaisvaltaisesti ja asiakkaan puolesta.
Esittelyn järjestely kun matkaa oli
Suuret kiitokset välittäjä Timo Sipposelle! Saimme häneltä erinomaista ja asiantuntevaa palvelua. Me olemme hyvin tyytyväisiä!
Suuret kiitokset välittäjä Timo Sipposelle! Saimme häneltä erinomaista ja asiantuntevaa palvelua. Me olemme hyvin tyytyväisiä!
Välittäjän ammatti- ja asiakaspalvelutaito
Välittäjän asiakaspalvelu taito on timanttia
Asiamme kokonaisuudessaan.
Palvelu oli nopeaa ja lu-otettavaa.
Koko projekti sujui hyvin , muutamasta ei välittäjästä johtuvasta takaiskusta huolimatta kaupat tuli reilussa kuukaudessa.Hyvä kommunikointi ja riittävä elämänkokemus auttoivat lopputulokseen pääsyssä.
Aktiivinen asiointi ja nopeus.
Yhteydenpito oli helppoa
viestintä sujui hyvin, kaikki esiteltiin ja selitettiin perusteellisesti.
Hankalat asiat selvitettiin perusteellisesti ja kärsivällisesti. Välittäjä osasi myös hyvin toimia asioiden organisoijana omie verkostojaan hyödyntäen.
Mutkaton yhteydenpito. Esittelyajat saimme hienosti yhdessä sovittua.
Nopea ja asiallinen vuokra-asunnon välitys. Ystävällinen palvelu.
Äärimmäisen hyvää palvelua ja kaikki oli sujuvaa ja helppoa. Timo oli hyvin selvittänyt kaikki taloon liittyvät asiat ja kertoi realistisesti asiat ja taloon liittyvät faktat. Iso kiitos Timolle hyvästä työstä. Talossa on jo asukkaat 🙂
Kaikki hoitui niinkuin sovittiin
Nopea myynti.
Tiedonkulku Joustava, vastasi heti tai soitti kohta takaisin, viestitti. Kertoi rehellisesti kohteen puutteista Varmisti onko asiat ymmärretty.
Kohteeseen oli perehdytty hyvin ennakkoon. Kysymyksiin vastattiin heti ja kaupan käynti oli vaivatonta. Hyvin ystävällistä palvelua.
Kaikki vaiheet: myyntitoimeksianto, myyntitoimenpiteet ja kaupantekotilaisuus.
Koko yhteydenpito sujui mallikkaasti. T. Sipposen kanssa oli helppoa asioida ja tavoitteemme täyttyi! Varsinainen kaupanteko tapahtuma kävi sutjakasti.
Esittelyt ja välityskeskustelut
Ystävällinen ja työteliäs
Kaikki sujui hyvin ja välittäjä oli oikein mukava ja asiallinen.
Ajantasalla pito
Ystävällinen ote kaupantekoon.
Asunnon taudtatiedot, paikkatuntemus, rentous
Kaikki sujui niin kuin piti leppoisissa merkeissä.
Tavoitettavissa , vaikka ei tod.näk.edes työaika.Timo Sipponen hyvin avulias auttamaan mm.erilaisten sähköpostiin liittyvisä asioissa.Ostin kiinteistön, se lienee isoa +++ hänelle. Helppo asioida hänen kanssaan.Kaikki sujui mutkattomasti
Neuvot auttoivat ja tietysti se, että saimme kohteen, josta etsimme. Hyväntuulista palvelua. Oli mukava asioida tämän välittäjän kanssa.
erittäin nopea kaupanteko sekä yhteyden pito molemmin puolin
Kaikki asiakirjat saatiin ja tiedot piti paikkansa
Kaupat syntyi nopeasti!
Kaikki sujui vaivattomasti ja jouheasti
Kaikki meni hyvin
Yhteydenpito ja asiointi välittäjän ja kanssa.
Esittely ja sellainen ok
Välittäjämme
Ladataan
Kohteemme
Ladataan
Ostotoimeksiantokysely
Kun tiedät mitä tahdot, ostotoimeksianto on helpoin tapa löytää uusi koti. Saat käyttöösi välittäjiemme ammattitaidon, parhaan mahdollisen aluetuntemuksen ja laajan kontaktiverkostomme. Jos kaupat syntyvät, sinun maksettavaksesi tulee välityspalkkio. Voit huoletta tehdä ostotoimeksiantosopimuksen, se ei vielä sido sinua mihinkään.
"*" näyttää pakolliset kentät
Palkkiot sovitaan aina tapauskohtaisesti – kysy tarjous!
Lopullinen hinta määräytyy palvelun laajuuden ja etäisyyden perusteella.
Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Osakehuoneistot
Välityspalkkio: 3,5 % velattomasta hinnasta, vähimmäispalkkio 3 500 € + kuolinpesä 4 500 €
Arvio: kirjallinen arvio enintään 1 500 € tai sopimuksen mukaan, suullinen arvio myyntitilanteessa 0 €
Kauppakirjojen laadinta: enintään 1 500 € tai sopimuksen mukaan
Asiakirjapalkkio: enintään 1 000 € tai sopimuksen mukaan
Kulut mikäli kauppaa ei synny: enintään 1 500 €
Kiinteistöt
Välityspalkkio: 4,5 % velattomasta hinnasta, vähimmäispalkkio 4 500 € + kuolinpesä 5 500 €
Arvio: kirjallinen arvio enintään 2 500 € tai sopimuksen mukaan arvioitavan kohteen laadusta ja laajuudesta riippuen, suullinen arvio myyntitilanteessa 0 €
Kauppakirjojen laadinta: enintään 1 500 € tai sopimuksen mukaan
Asiakirjapalkkio: enintään 1 000 € tai sopimuksen mukaan
Kulut mikäli kauppaa ei synny: enintään 2 000 €
Muut asiakirjat
Kaupanvahvistus: 138 € (+ mahdolliset kilometrikorvaukset ja muut mahdolliset kulut)
Lainhuutotodistus, rasitustodistus ja kiinteistörekisteriote: 25 €/kpl
Lainhuudon hakeminen: 250 €
Liikehuoneisto, kirjallinen arvio: enintään 2 500 €, suullinen arvio myyntitilanteessa 0 €
Muut kohteet, asiakirjapalkkio: enintään 2 000 €
Sähköisen DIAS-asuntokaupan palvelumaksu: 500 €
Vuokrauspalvelut
Vuokrauspalkkio: 1,255 x 1 kk vuokra, vähimmäispalkkio 600 € (600 € + alv 25,5 %). Muut vuokraukseen liittyvät asiat mm. asunnon tarkastaminen, siivouspalvelun/lukituksen tms. tilaaminen erillisveloitus enintään 500 €/toimenpide.
Asiakirjapalkkio: enintään 500 €
Vuokrasopimuksen laadinta: 500 €
Muut palvelut
Konsultointipalkkio: enintään 5 000 €
Stailaus: enintään 1 500 €
Valokuvaus: enintään 500 €
Matkakulut
Matkakulut veloitetaan toteutuneen mukaan, kilometrikorvaus 0,55 €/km. Kohteet alle 10 kilometrin etäisyydellä ilman kuluja. Tuntiveloitus 95 €/h.
*Asiakirjakulut veloitetaan asiakkailta pääsääntöisesti erikseen.
*Palveluhinnat yrityksille määräytyvät sopimuksen mukaan.
Yleistä
Sp-Koti on valtakunnallinen franchising-periaatteella toimiva kiinteistönvälitysketju, johon kuuluvat yritykset ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistuksessa. Sp-Koti Oy toimii ketjun keskusyksikkönä, jonka omistaa Säästöpankkiryhmään kuuluvat Säästöpankit.
Asiakastietojen käsittely Sp-Koti-ketjussa
Korkean tietosuojan ja tietoturvan tason turvaaminen on ensiarvoisen tärkeää kaikessa toiminnassamme. Huolehdimme, että yksityisyyden suoja toteutuu henkilötietojen käsittelyssä.
Mitä on henkilötieto? Henkilötietoa on kaikki tieto, josta luonnollinen henkilö voidaan tunnistaa suoraan tai tietoja eri tavoin yhdistelemällä. Henkilötietoja ovat esimerkiksi nimi, osoite, henkilötunnus, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Henkilötietoja ovat lisäksi tilinumero ja muut asiakkuuteen liittyvät tiedot. Henkilötietoja eivät ole oikeushenkilöä koskevat tiedot.
Kuka on rekisteröity? Rekisteröity on luonnollinen henkilö, kuten henkilöasiakas, jonka tietoja esimerkiksi Sp-Koti-yritys käsittelee asiakasrekisterissään. Rekisteröityjä ovat lisäksi myös esimerkiksi edunvalvojat, vastuunalaiset yhtiömiehet, omistajat ja yritysasiakkaiden tosiasialliset edunsaajat.
Miten käsittelemme ja käytämme henkilötietoja? Käsittelemme ja käytämme henkilötietoja vain etukäteen määriteltyihin käyttötarkoituksiin tai niiden kanssa yhteensopiviin tarkoituksiin. Varmistamme myös, että käsittelylle on laillinen peruste, kuten sopimus, meitä velvoittava lainsäädäntö, oikeutettu etu tai suostumus. Käsittelemme henkilötietoja huolellisesti ja lainsäädännön velvoitteiden mukaisesti noudattaen hyvää tietojenkäsittelytapaa.
Mistä saamme henkilötietoja? Keräämme henkilötietoja pääasiassa henkilöltä itseltään tai hänen edustajaltaan. Hankimme henkilötietoja myös luotettavista ulkoisista lähteistä, kuten viranomaisten ylläpitämistä rekistereistä ja luottotietorekisteristä tapaukseen soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Kenelle voimme luovuttaa henkilötietojasi? Tietojen luovuttaminen sivulliselle on mahdollista asiakkaan antaman suostumuksen perusteella tai lain perusteella.
Miten suojaamme henkilötietosi? Valvomme asiakastietoihin pääsyä ja niiden käsittelyä muun muassa käyttöoikeuksien hallinnalla ja valvonnalla ja seuraamalla järjestelmien käyttöä. Puutumme väärinkäytöksiin välittömästi. Varmistamme myös henkilöstömme osaamisen muun muassa säännönmukaisilla koulutuksilla.
Mitä oikeuksia rekisteröidyllä on?
Asiakkaalla on oikeus muun muassa
- tutustua itseään koskeviin henkilötietoihin ja saada niistä jäljennös rekisterinpitäjältä (tarkastusoikeus),
- saada rekisterinpitäjältä suostumuksen tai palvelun käytön perusteella automaattisesti käsiteltävät henkilötiedot koneellisesti luettavassa muodossa (siirto-oikeus),
- vaatia rekisterinpitäjältä itseään koskevan virheellisen tiedon oikaisemista, poistamista tai täydentämistä ja
- kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä henkilötietojaan esimerkiksi suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten.
Miten rekisteröity voi käyttää oikeuksiaan? Henkilötietojen käsittelyä koskevissa kysymyksissä ja pyynnöissä tulee ottaa ensisijaisesti yhteyttä rekisterinpitäjään, joka määräytyy asiakkuuden perusteella.
Tarkastus- ja muut pyynnöt tulee tehdä Sp-Koti-ketjun toimistossa, koska muutoin emme pysty varmistamaan pyynnön tekijän henkilöllisyyttä luotettavasti
Evästeiden käyttö
Mikä eväste on?
Eväste on sivuston pieni, käyttäjän omalle tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja.
Mihin evästeitä käytetään?
Käytämme evästeitä (cookies) palvelussamme käyttäjäystävällisyyden, tehokkuuden ja turvallisuuden parantamiseksi. Evästeiden avulla seuraamme palvelujen käyttöä, parannamme sivuston sisältöjä ja käytettävyyttä, sekä tarjoamme asiakkaiden tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.
Käytämme evästeitä palveluidemme tarjoamiseen ja kehittämiseen. Käytämme evästeitä myös sisällön yksilöimiseen ja mainonnan kohdistamiseen. Evästeiden avulla voimme tarjota paremmin ajantasaisia ja yksilöllisiä palveluita näyttämällä käyttäjän kiinnostuksen kohteisiin perustuvaa sisältöä.
Evästeiden avulla kerätty tieto on luonteeltaan anonyymia, emmekä yhdistä evästeiden avulla saatavia tietoja henkilötietoihin.
Emme kerää evästeillä käyttäjistä yksilöiviä tietoja kuten sähköpostiosoitteita, puhelinnumeroita tai luottokorttien numeroita.
Miten evästeiden käytön voi estää?
Evästeet on mahdollista ottaa pois käytöstä internetselaimen asetuksista käsin, mutta verkkopalvelun toiminnallisuus saattaa tällöin heikentyä.
Sp-Koti-yritykset
Kukin itsenäinen Sp-Koti-yritys toimii rekisterinpitäjänä suhteessa asiakkaidensa ja potentiaalisten asiakkaidensa henkilötietoihin.
TIETOSUOJASELOSTE
Tällä tietosuojaselosteella annetaan sekä henkilötietolain että EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen edellyttämiä tietoja yhtäältä rekisteröidylle ja toisaalta valvovalle viranomaiselle.
Tässä selosteessa kuvataan, miten asiakastietoja käsitellään Sp-Koti-ketjun toiminnassa.
1. Rekisterinpitäjä ja rekisterinpitäjän yhteystiedot
Rekisterinpitäjänä toimii itsenäisesti jokainen Sp-Koti-yritys tämän tietosuojaselosteen mukaisesti. Rekisterinpitäjä määräytyy asiakkuuden perusteella.
Rekisterinpitäjä
WM Crew Oy / WM Kiinteistönvälitys LKV (myöhemmin Sp-Koti)
Orioninkatu 9 B 29
00550 Helsinki
Rekisteriasioita hoitava henkilö
Nikita Missiouk
puh. 044 244 6364
2. Rekisterin nimi
WM Crew Oy:n asiakasrekisteri
3. Rekisteröityjen ryhmät
Rekisterinpitäjä käsittelee sellaisten henkilöiden tietoja, joilla on tai on ollut asiakassuhde rekisterinpitäjään tai rekisterinpitäjälle annettu toimeksianto.
Rekisterinpitäjä käsittelee lisäksi sellaisten henkilöiden tietoja, joilla on tai on ollut asiakassuhteeseen liittyvä osallisuus tai velvoite tai muu oikeus sopimukseen, palveluun tai toimeksiantoon. Tällaisia henkilöitä ovat esimerkiksi asiakkaan edustajat ja yhteyshenkilöt.
4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset
Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on asiakassuhteen hoitaminen, hallinnointi, kehittäminen ja analysointi. Asiakastietoja voidaan käyttää myös asiakasviestintään, jota voidaan toteuttaa myös sähköisesti.
Henkilötietoja käsitellään rekisterinpitäjän oman liiketoiminnan ja sen kanssa sopimussuhteessa olevien yhtiöiden liiketoiminnan suunnitteluun, toteuttamiseen, analysointiin kehittämiseen kuten Sp-Koti-ketjuun kuuluvien kiinteistönvälitysyritysten ohjaukseen. Lisäksi henkilötietoja voidaan käyttää rekisterinpitäjän ja Sp-Koti-ketjuun kuuluvien kiinteistönvälitysyritysten markkinointiin, mukaan lukien suoramarkkinointi ja mielipide- ja markkinatutkimukset. Nämä tutkimukset voidaan toteuttaa myös sähköisesti.
5. Käsittelyn oikeusperuste
Peruste:
Sopimussuhde tai sopimuksen tekemistä edeltävät toimet
Esimerkki:
Asuntokaupan toteuttamiseen liittyvät toimenpiteet edellyttävät asiakastietojen käsittelyä, asiakassuhteen hoito
Peruste:
Rekisteröidyn suostumus
Esimerkki:
Suoramarkkinointi sähköisiä kanavia käyttäen
Peruste:
Lakisääteinen velvoite
Esimerkki:
Rahanpesun estämistä ja selvittämistä koskeva lainsäädäntö
Peruste:
Rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettu etu
Esimerkki:
Sp-Kodilla on oikeutettu etu käsitellä asiakastietoja silloin, kun rekisteröity antaa toimeksiannon Sp-Koti-ketjuun kuuluvalle yritykselle, on osapuolena kaupassa tai on tarjouksen tekijä
6. Kuvaus rekisteröidyistä tietoryhmistä
Asiakasrekisterissä voidaan käsitellä seuraavia henkilötietoryhmiä:
Henkilöön liittyvät perustiedot
- nimitiedot
- yhteystiedot (postiosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite)
- henkilötunnus, syntymäaika
Toimeksiantoon ja sen hoitamiseen liittyvät tiedot
- toimeksiannon vastaanottopäivä ja voimassaoloaika
- sopimuksen sisältö
- välitettävää kohdetta koskevat tiedot
- toimeksiannon toteuttamista varten tarpeelliset tiedot, kuten verotuskohtelun selvittelyä varten annetut tiedot
- vastaanotetut tarjoukset ja niiden sisältö
- toimeksiannon mukaista kauppaa tai muuta sopimusta koskevat tiedot
- lainsäädännön määrittelemät tuntemistiedot, kuten asiakkaan tunnistamiseksi ja poliittisen vaikutusvallan selvittämiseksi tarpeelliset tiedot
Muut asiakkuuteen ja muuhun asiayhteyteen liittyvät tiedot
- henkilön antamat suostumukset ja kiellot eri käyttötarkoituksiin, kuten suostumus sähköiseen markkinointiin.
- asiakkaan kiinnostuksen kohteena olevat asunnot tai kohteet
- asiakkuuteen tai asiayhteyteen liittyvä yhteydenpito, palautteet, reklamaatiot
- henkilön verkkokäyttäytymisen ja palveluiden käytön seuranta esimerkiksi evästeiden avulla. Kerättävä tieto voi olla esimerkiksi käyttäjän selailema sivu, IP-osoite, istunnon aika ja kesto
7. Mistä henkilötietoja pääasiallisesti hankitaan
Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä itseltään muun muassa rekisteröidyn käyttäessä rekisterinpitäjän palveluita.
Rekisterinpitäjä voi kerätä ja ylläpitää rekisteröityä koskevia henkilötietoja lain sallimissa puitteissa kolmansien osapuolten rekistereistä kuten
- maanmittauslaitokselta
- muiden viranomaisten rekistereistä
- luottotietorekisterin pitäjiltä
8. Mihin henkilötietoja säännönmukaisesti luovutetaan
Tietojen luovuttamisessa noudatetaan kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä ja luovuttaminen tapahtuu lainsäädännön sallimissa rajoissa ja sen velvoittamin ehdoin.
Sp-Koti-ketjun asiakasrekisterin tiedot ovat ketjuun kuuluvien yritysten käytössä ketjun toiminnan järjestämiseksi. Henkilötietoja voidaan luovuttaa Sp-Koti-ketjuun kuuluville kiinteistönvälitysyrityksille, jotta nämä kykenevät hoitamaan rekisteröidyn antamia toimeksiantoja sekä muita hänen pyytämiään palveluita.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa Sp-Koti-ketjuun kuuluville ja vastuullisesti valituille yhteistyökumppaneille sellaisiin markkinointitarkoituksiin, jotka tukevat rekisterin käyttötarkoitusta.
Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille lakisääteisissä tapauksissa.
Toteutunutta kauppaa koskevia tietoja voidaan luovuttaa Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto (KVKL) ry:lle, jossa tiedot tallennetaan KVKL:n hintaseurantapalveluun (HSP).
Sp-Koti voi siirtää rekisterin sisältämiä tietoja omiin suoramarkkinointirekistereihinsä asiakkuuden tai muun asiallisen yhteyden päättymisen jälkeen.
Sp-Koti käyttää toiminnassaan palveluntarjoajia (henkilötietojen käsittelijät), joille Sp-Koti siirtää henkilötietoja sellaisten palveluiden tai tehtävien toteuttamiseksi, joista on palveluntarjoajan kanssa sovittu. Sp-Koti on sopimuksellisin järjestelyin varmistunut siitä, että henkilötietoja käsitellään vain rekisterinpitäjän antamien kirjallisten ohjeiden perusteella ja vain niihin tarkoituksiin, jotka tässä tietosuojaselosteessa on määritelty.
Tietoja ei pääsääntöisesti luovuteta Euroopan Unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole henkilötietojen käsittelyn tarkoituksien tai henkilötietojen teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista. Tällöin tietojen siirrossa noudatetaan henkilötietolainsäädännön vaatimuksia.
9. Tietojen säilyttäminen
Sp-Koti säilyttää asiakasrekisterissä olevia tietoja lainsäädännön edellyttämän ajan.
Sopimussuhteen päättymisen jälkeen henkilötietoja säilytetään 10 vuotta toimeksiantoon liittyvien velvoite- ja vastuukysymysten vuoksi. Asuntokaupan osapuolena (ostaja, tarjouksen tekijä) olevan henkilön henkilötietoja säilytetään 10 vuotta kaupan tekemisestä, minkä jälkeen tiedot poistetaan rekisteristä.
Potentiaalisen asiakkaan osalta tiedot poistetaan tai anonymisoidaan noin vuoden kuluttua siitä, kun asiakas on viimeksi ottanut yhteyttä.
10. Rekisteröidyn oikeuksien käyttäminen henkilötietojen käsittelyssä
Rekisteröidyllä on oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, käsitelläänkö rekisteröidyn henkilötietoja tai että niitä ei käsitellä. Pyynnöt on tehtävä rekisterinpitäjäkohtaisesti.
Mikäli rekisterinpitäjä käsittelee rekisteröidyn henkilötietoja, rekisteröidyllä on oikeus saada tässä asiakirjassa kuvattujen tietojen lisäksi myös jäljennös käsiteltävistä henkilötiedoista.
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterissä olevan, häntä koskevan virheellisen tiedon oikaisemista, poistamista tai täydentämistä.
Rekisteröidyllä on myös oikeus pyytää henkilötietojensa käsittelyn rajoittamista tai muuten vastustaa käsittelyä. Rekisteröidyllä on myös aina oikeus vastustaa henkilötietojensa käsittelyä suoramarkkinointia varten.
11. Oikeus peruuttaa suostumus
Mikäli rekisterinpitäjä käsittelee rekisteröidyn henkilötietoja suostumuksen perusteella, rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumuksensa. Suostumuksen peruuttaminen voi kuitenkin vaikuttaa palvelun käytettävyyteen ja toiminnallisuuksiin.
12. Rekisterin suojaus
Rekisteriin liittyvät tietokannat ovat palomuurein, salasanoin ja muin teknisin keinoin suojattuja ulkoisia tietomurtoja vastaan. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa.
Käyttöoikeudet tietoihin on rajattu siten, että käyttöoikeus on pääsääntöisesti vain henkilöillä, joiden työtehtävänä on rekisteröidyn antamien toimeksiantojen tai tilaamien palveluiden hoitaminen rekisterin käyttötarkoituksen mukaisesti.
Rekisterinpitäjä varmistaa sopimus- ja muilla järjestelyillä, että sen alihankkijat suojaavat käsiteltävät henkilötiedot asianmukaisesti sekä käsittelevät rekisterissä olevia tietoja huolellisesti ja hyvää tietojenkäsittelytapaa noudattaen