Siirry sisältöön
Sp-Koti Valoa

Päätös syntyy kuvia katsellen: laadukkaat myyntikuvat tärkeässä roolissa asuntokaupassa


Julkaistu:

Unelmakoti tuijottaa takaisin tietokoneen ruudulta jo ties monettako kertaa. Sen monipuolista kuvapankkia selaillessa voi melkein tuntea, miten omat huonekalut humpsahtaisivat paikalleen ja miten ihanalta ystäville kokattu ruoka juuri tuossa keittiössä tuoksuisi. Kuvia katsellaan yhdessä perheen kanssa, niitä näytetään sukulaisille ja kavereille, ja yhä tärkeämmäksi ne muuttuvat, kun ostotarjous jätetään. Pianko tästä tulee meidän uusi kotimme?

Kuvilla on valtavan suuri merkitys siihen, mitä ostaja uudesta kodistaan ajattelee. Sen vuoksi teemme arvokasta yhteistyötä Suomen johtavan kiinteistöjen valokuvaukseen sekä muiden markkinointimateriaalien tuottamiseen erikoistuneen yrityksen, Zentuvo Finland Oy:n kanssa.

Myyntiin menevään kotiin liittyy yleensä vahvoja tunnesiteitä ja luopuminen voi tuntua haikealta. Välittäjämme yhdessä Zentuvon valokuvaajien kanssa haluavat antaa kodeille sellaista kohtelua, jonka ne ovat ansainneet. Kauniiden ammattilaistason valokuvien avulla myytävät kohteet erottuvat joukosta ja tekevät kauppansa nopeasti, ja usein myös parempaan hintaan. Eikö olisikin ihanaa, että vanhaan kotiisi rakastuu joku, joka pitää sitä kauniina ja omaan tilanteeseensa parhaana vaihtoehtona?

Yhteistyöllä näytämme kotisi kauneimmillaan

Zentuvo tuotiin Norjasta Suomeen yli 10 vuotta sitten ja tällä hetkellä 63 ammattivalokuvaajaa palvelee asiakkaitaan aina Helsingistä pohjoiseen saakka. Pääasiakkuuksia ovat välitysketjut, rakennusliikkeet sekä vuokravälitysfirmat, joiden kohteita kuvataan kuukausittain noin 1500 kappaletta. Jokaisella paikkakunnalla on omat kuvaajat, minkä ansiosta kustannuksissa voidaan säästää ja asiakasta palvella paikallisesti parhaalla mahdollisella tavalla.

– Kuvattavaan kohteeseen lähetetään aina lähimpänä oleva ammattilainen, ellei välittäjä erikseen toivo toisin. Pyrimme Zentuvolla aina toteuttamaan yhteistyötoiveet kannattavalla tavalla. Uskomme siihen, että hyvän yhteisen sävelen löytänyt välittäjä-kuvaaja kaksikko tekee varmasti hyvää tulosta asiakkaan eduksi, summaa Zentuvo Finland Oy:n Sales Director Patrik Roos.

Länsi-Uudenmaan alueen Sp-Koti on tehnyt yhteistyötä Zentuvon kanssa jo pitkään, ja ottanut erilaiset palvelut mukaan valikoimaansa. LOISTE-palvelupaketin valitseva kodin myyjä hyötyy Zentuvon koko kattauksesta ja ammattitaidosta!

Vuosien varrella ammattivalokuvauksen perustyön matkaan on tarttunut mukaan myös videokuvaus. Kohteista pystytään ottamaan kohde- ja ilmavideot, joihin voidaan tarpeen mukaan räätälöidä esimerkiksi selitteitä, kadunnimiä tai lähistöllä sijaitsevia kohteita. Lisäksi kohteista voidaan ottaa selkeät ja tarkat 3D-pohjakuvat(Siirryt toiseen palveluun) tai vaikkapa luoda Matterport 3D virtuaalikoti.(Siirryt toiseen palveluun) Tämä tarkoittaa, että kiinnostunut ostaja voi liikkua vapaasti mittasuhteessa olevan interaktiivisen kodin sisällä. Ostaja voi kävellä huoneesta toiseen, tarkastella yksityiskohtia ja saada tarkan käsityksen asunnon tiloista jo ennen varsinaista näyttöä!

Zentuvon palveluvalikoimasta löytyy myös mahdollisuus kodin digistailaukseen. Digistailauksen tarkoituksena on elävöittää tyhjät, kalustamattomat asunnot virtuaalisten sisustusratkaisujen avulla. Tavoitteena ei ole kilpailla stailaajan ammattitaidon kanssa, vaan tarjota helppo vaihtoehto täysin tyhjiin kohteisiin – täydellinen kalustaminen voi olla todella työlästä myyntikuvia varten. Vaikka digistailaus tehdäänkin vain niin sanotusti tärkeimpiin huoneisiin, se auttaa ostajia hahmottamaan asunnon potentiaalia! Uudet oivallukset puolestaan lisäävät kiinnostusta myyntikohteeseen ja antavat ostajalle ideoita tulevan kodin sisustusratkaisuihin.

Ammattimaisten valo-, ja videokuvien ansiosta myytävän kohteen parhaat puolet saadaan tehokkaasti esiin, jolloin ne erottuvat todella edukseen. 3D kuvat puolestaan auttavat ostajaa hahmottamaan tiloja sekä tarjoavat realistisen kokemuksen kohteesta. Yhdessä kuvat, videot sekä digitaaliset palvelut johtavat tehokkaampaan myyntiprosessiin, jolloin kohteiden myyntiaika on lyhyempi ja sitä kautta myös asiakkaat ovat tyytyväisempiä.

Valokuvaajien palvelualttius ja laatu on olennaisen tärkeää

Laadun tulee aina vastata asiakkaiden tarpeita ja siksi palautetta pyydetäänkin ahkerasti. Saadun palautteen ansiosta kuvaajamme kehittyvät, ja mikäli vastaan tulee kehitysehdotuksia, niihin suhtaudutaan aina vakavasti. Kuvia käsitellään ja editoidaan valtavia määriä vuosittain, ja Zentuvo pystyy ratkaisemaan 99 % kaikista vastaan tulevista haasteista ja kysymyksistä, joita kuvausten jälkeen voi tulla eteen.

– Vahvuuksiimme kuuluu palvelun nopeus sekä erinomainen laatu. Huolehdimme ammattilaistemme osaamisesta säännöllisesti kouluttamalla, ja tyytyväisyystakuu on meille ykkösjuttu. Sen vuoksi olemmekin onnistuneet yhteistyössä läntisellä Uudellamaalla toimivan Sp-Kodin kanssa. Voimme luottaa toisiimme, Roos kertoo.

Välitystyö on muuttunut paljon digitalisaation myötä, mutta yksi asia kuitenkin on ja pysyy – asuntokaupassa on kyse suuresta omaisuuserästä, joten sekä palvelun laatuun että ammattilaiseen pitää voida luottaa. Asunnon myyntiin panostetaan hurjan paljon, eikä suotta. Kilpailu on usein kovaa, sillä asuntoportaaleissa koteja suodatetaan yleensä sijainnin, talotyypin ja hintahaarukan mukaan. Laadukas markkinointimateriaali erottuu edukseen siinä kohtaa, kun vertaillaan, mihin kotiin ja välittäjään lähdetään ottamaan yhteyttä.

– Toimiva ja tyylikäs kodin markkinointipaketti on myös välittäjälle hyväksi. Kun ostajat ja myyjät näkevät kokonaisuuden olevan kunnossa, myös luottamus välittäjän ammattitaitoa kohtaan syvenee. Meidän mielestämme kodinvaihtamisen prosessin jokaisessa vaiheessa kannattaa hyödyntää ammattilaista – sillä tavoin arvostetaan asiakasta ja asiakkaan omaisuutta, Roos painottaa.


Toimipisteen artikkelit


Muita julkaisuja samalta kirjoittajalta